رئیس سازمان خصوصی‌ سازی:

قیمت حامل‌ های انرژی افزایش نمی یابد

قیمت بنزین

آخرین خبر از قیمت بنزین | تصمیم دولت برای قیمت بنزین

سخنگوی اقتصادی دولت از عدم افزایش قیمت بنزین تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۹۵

قیمت بنزین تا پایان سال جاری تغییر نمی کند. دولت تصمیمی برای گران کردن قیمت بنزین ندارد. عدم افزایش قیمت بنزین تا آخر سال جاری. قیمت بنزین در سال 1401 لیتری چند؟ آخرین خبر در خصوص قیمت بنزین را در ادامه بخوانید.

سخنگوی اقتصادی دولت در جمع خبرنگاران از عدم افزایش قیمت بنزین تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: پنج ماه است که طرح آزمایشی بنزین اجرا و درحال حاضر متوقف شده است و قرار است این طرح بررسی شود و در صورت نیاز اصلاحات یا توسعه انجام شود؛ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری نداریم‌.

تکذیب افزایش قیمت بنزین از سوی وزیر نفت

جواد اوجی، وزیر نفت گفت: دولت هیچگونه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و همچنین تا پایان امسال برنامه داریم بیش از ۲۰۰ هزار خودرو عمومی و وانت‌بار را دوگانه‌سوز کنیم.

قیمت بنزین تغییر نمی‌کند

وزیر نفت با مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر خود به آمریکای لاتین، گفت: قطعاً در بحث صادرات نفت تحول خوبی ایجاد خواهد شد.

به گزارش مهر، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در رابطه با برنامه ایران برای افزایش فروش نفت با توجه به کاهش خرید نفت از ایران توسط چین و گرایش به سمت روسیه، اظهار داشت: خوشبختانه ما کاهشی در بحث خرید نفت نداشتیم و هر روز هم پیگیر هستیم و مشتریان، بازارها و ظرفیت‌های جدید را پیدا می‌کنیم.

وی عنوان کرد: سفر اخیر من به آمریکای لاتین، سفر خوبی بود و خوشبختانه در این سفر نیز بازارهای خوبی هم در بحث صادرات نفت و هم در بحث صدور خدمات فنی و مهندسی و هم‌چنین استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های این کشورها پیدا کردیم و قطعاً در بحث صادرات نفت تحول خوبی ایجاد خواهد شد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه در طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، بحث افزایش قیمت بنزین وجود ندارد، گفت: همان‌طور که آقای رئیسی اشاره کردند در بحث نان، دارو و بنزین هیچ تغییر قیمتی نخواهیم داشت و در دستور کار نیست.

اوجی در پایان در رابطه با ثبت اموالش در سامانه ثبت اموال مسئولان و مدیران رده بالا گفت: من اموالم را ثبت کرده‌ام، اما این‌که قابل رؤیت هست یا نه را نمی‌دانم.

دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره افزایش قیمت گازوئیل و ‌بنزین گفت: این شایعه را بارها دولت و مجموعه وزارت نفت ‌تکذیب کرده‌اند و قطعا هیچگونه افزایش نرخ بنزین، نفت و گازوئیل ‌در دستور کار ‌قرار ندارد.

هادی بیگی‌نژاد در حاشیه بازدید از رو‌یداد هم‌افزایی مدیریت ایران با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شایعات افزایش قیمت گازوئیل و ‌بنزین ‌صحت دارد، اظهار داشت:‌ این شایعه را بارها دولت و مجموعه وزارت نفت ‌تکذیب کرده‌اند و قطعا هیچگونه افزایش نرخ بنزین، نفت و گازوئیل ‌در دستور کار ‌قرار ندارد.

آخرین خبر از قیمت بنزین | تصمیم دولت برای قیمت بنزین

وی این شایعات را توطئه دشمنان برای سلب آسایش مردم ایران دانست و افزود: شایعه افزایش قیمت بنزین، موضوعی است که فقط در دولت سیزدهم بارها مطرح شده است. با علم به اینکه بنزین یک کالای استراتژیک و مهم برای جامعه است، هر بار عده‌ای با هدف برانگیختن باور مخاطبان و همچنین تشویش اذهان و روحیه اجتماع، اخبار کذبی در مورد افزایش قیمت بنزین مطرح می‌کنند؛ در حالی که نه در دولت و نه در مجلس شورای اسلامی هیچ طرحی در خصوص افزایش قیمت سوخت در دست بررسی نیست. حتی بار‌ها مقامات کشور اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین در سال جاری یعنی سال 1401تغییری نخواهد داشت.

چقدر احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد؟

ایلنا نوشت: دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اینکه قیمت‌ها باید باتوجه به افزایش قیمت جهانی انرژی باید تغییر کند، درست است، اما اینکه چگونه می‌توان این کار را انجام داد که جامعه دچار تنش نشود، بسیار اهمیت دارد.

حمید حسینی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: دولت اگر علاقه هم داشته باشد قیمت‌ها را تغییر دهد باتوجه به وضعیت اقتصادی جامعه و فشار تورمی که وجود دارد، هیچ اقدامی جهت افزایش قیمت گازوئیل و بنزین انجام نخواهد داد. امسال ارز ترجیحی را حذف کرده و پایه گمرکی را از دلار ۴۲۰۰ تومانی به دلار ۲۳ هزار تومان افزایش داده، این دو عامل خود بیشترین تورم را بر کشور تحمیل کرده به طوری که یک سال گذشته تورم بیش از ۱۲ درصد بوده است. بنابراین اگر دولت هم بخواهد افزایش قیمت اعمال کند نظام اجازه نمی‌دهد در این جهت حرکت کند و مجددا شوکی به اقتصاد کشور وارد شود.

وی افزود: در صورتی صلاح است که افزایش قیمت اتفاق بیفتد کلیاتی که در برنامه هفتم توسعه که در دست تهیه است، مصوب شود. همچنین دولت و مجلس توافق کنند قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند. اینکه قیمت‌ها باید باتوجه به افزایش قیمت جهانی انرژی باید تغییر کند، درست است، اما اینکه چگونه می‌توان این کار را انجام داد که جامعه دچار تنش نشود، بسیار اهمیت دارد.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: زمانی که قیمت بنزین و گازوئیل در پایین‌ترین سطح جهانی قرار دارد باید نسبت به تغییر نرخ اقدام کنیم، زمانی در شرایط کرونا نفت به ۱۰ تا ۲۰ دلار رسید و قیمت بنزین با قیمت‌های ایران همسان شد، ما پیشنهاد کردیم که اکنون بهترین فرصت است که دولت خود را از سهمیه و قیمت‌گذاری بنزین رها کند و قیمت‌ فراورده‌ها را به نرخ‌های جهانی را وصل کند، در آن زمان حتی می‌توانست قیمت بنزین آزاد را کاهش دهد ولی تجربه دولت قبل در خصوص افزایش نرخ بنزین باعث شد دولت کنونی تن به افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندهد.

وی تاکید کرد: در هر حال روند کنونی مصرف و قاچاق فراورده می‌گوید که حتما باید قیمت‌ها اصلاح شود، اما در شرایطی که جامعه متشنج است و افزایش قیمت و تورم به شدت فشار وارد می‌کند نمی‌توان این کار را کرد، باید صبر کنیم در فرصت مناسبی که اوضاع اقتصادی آرام بگیرد و قیمت بین‌المللی فراورده‌های نفتی کاهش پیدا کند این اقدام را عملیاتی کنیم.

حسینی بیان داشت: ابتدا باید نرخ گازوئیل که فاصله قیمتی بسیار بیشتر از بنزین دارد اصلاح شود، در مرحله بعد نرخ بنزین را آزادسازی کنیم.

وی همچنین یادآور شد: دلیلی ندارد مازوت، نفت سفید و گاز مایع هم با قیمت سوبسیدی توزیع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها